Etiketter

måndag 9 december 2013

Argumenterade text- Nej det var inte en våldtäkt


Jag har att det inte var en våldtäkt eftersom att hon följe med in i rummet och var ju lite intresserad av denna killen. Hon gav heller inga signaler på att hon inte ville. 
Eftersom att alkohol var inblandad och hon blev så full att hon inte kunde kontrollera sig själv så tycker jag att hon får skylla sig själv. Det gör inget att hon går på en fest där det finns en kille som hon är intresserad av, men hon borde inte ha druckit så mycket. 

Jag tycker hon borde lärt känna dom här lite bättre innan hon går på en fest och blir full.
För om man inte känner personerna så bra så tror jag man har svårt att säga nej, för man vet inte hur personen blir, den kan ju bli jätteagressiv och ännu mer agressiv eftersom att killen också hade druckit. 

Andra tycker att man ska få gå till en fest utan att ens ha tanken att bli våldtagen, en fest är ju inte något som ska sluta hemskt, det ska ju vara kul och det ska vara kul för alla. Även fast man dricker eller inte. 

Jag har inget emot att hon drack som minderårig för det är ju klart att man vill prova på något nytt och det kan vara spännande och ifall alla andra dricker så kanske man inte vill vara ”Tråkig”. Men om man inte känner folk så väl så borde man dricka lite och inte överdriva för man vet aldrig vad som kan hända. 


Hon ville ha sex med han som hon var intresserad av men det kom ju fler killar in  och hon skulle nog ha kunnat kunnat ha sagt nej om hon inte var berusad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar