Etiketter

torsdag 5 september 2013

Övernattning i det fria

Om jag skulle övernatta i det fria så skulle jag behöva dom här sakerna:

- Stor väska med många fickor och mycket plats

- Vattenplaska , platspåse för våta kläder , plastgaffel (för det saknar man alltid)

- Liggunderlag , sovsäck , myggmedel

- pengar eller mat

- egen medicin

- mössa och vantar

Om  man tänker elda som jag nog skulle göra för att kanske laga mat eller värma sig, så behöver man kläder som är bra när eldar. Man får inte ha fleece kläder eftersom elden lätt tar tag i fleece och det går snabbt innan elden är på huden , så då behöver man en tjocketröja som är i matrialet ylle eller bomull.
Sen ska man ha med sig tändstickor och papper så att man kan elda.
Ifall jag skulle haft kol med mig så skulle jag behövs tändvätska , men eftersom att det är mycket smidigare och lättare att bara ta med tändstickor och papper så tar jag med mig det.
Sedan skulle jag ta på mig ett par bra skor att gå i , kanske inte köpa ett par nya vandringsskor , men jag skulle ha tagit på mig gympaskor.

mer saker saker som jag skulle tagit med:

-Tandborste & tandkräm
-mössa & vantar & Halsduk ifall det är kallt på natten

Man måste planera vart man ska åka och övernatta så att det är säkert och bra där man ska sova.
Så att man inte tillexempel inte vaknar av att det är full av björnar.
Och sen måste man alltid säga till sina föräldrar eller kompisar att man åker iväg och exakt vart man åker ifall att det skulle hända något allvarligt på vägen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar